måndag 11 november 2013

Nya tag

Som jag skrev i mitt förra inlägg så går inte min ekonomi speciellt bra just nu :(

Vilket är jobbigt på flera plan. Sjukt egentligen hur en sådan sak kan påverka än så pass mycket fysiskt. Jag känner oro, har stressmage, huvudvärk, svårt att sova samt är lätt irriterad.

Men det gäller att försöka ta nya tag och inte deppa för mycket. Utan jag måste leta möjligheter och inte bara gräva ner mig.

Jag har precis tagit ett nytt lån, nu kanske ni dömer mig direkt när ni läser det. Men jag sover bättre med ett litet större lån och betalda räkningar än en hög förfallna räkningar.

Så om cirka tre dagar kan jag i alla fall betala mina sista räkningar. Jag har räknat på det, och lever jag mer sparsamt än tidigare så bör jag kunna få lite mer ordning på min ekonomi inom ett år. Det har jag i alla fall som mål.

Jag har idag gjort ett stort antal matlådor, för nu är det slut på att äta ute varje lunch. Den lyxen har jag inte råd med längre.

Jag håller även på att se över om det finns något jag skulle kunna sälja av för att få in några kronor till kassan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar